Ekonomi

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın yapımı devam eden demiryolu yatırımları 27 milyar dolara ulaştı

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, bakanlık olarak 13 projede toplam 177,3 kilometre raylı sistem hattı inşaatının sürdüğünü belirterek, “Devam eden demiryolu yatırımlarımızın bütçesi şu anda 27 milyar dolar.” söz konusu.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı ile Yıldız Teknik Üniversitesi (YTÜ) iş birliğinde yürütülen Sürdürülebilir ve Akıllı Hareketlilik Stratejisi ve Eylem Planı çalışmaları, üniversitenin Davutpaşa yerleşkesinde gerçekleştirildi.

Programda konuşan Karaismailoğlu, Türkiye’nin “küresel lojistik süper gücü olma” ve yatırımlarla “dünyanın ilk 10 ekonomisi arasına girme” hedefleri doğrultusunda çalışmalarını sürdürürken mobilite, lojistik ve dijitalleşme alanlarında da çalışmalarını sürdürdüklerini belirtti. bütüncül gelişim ve “Ulaştırma 2053” vizyonu çerçevesinde. .

Geleceği bugünden tasarlarken teknolojideki gelişmeleri, küresel trendleri dikkate aldıklarını ve dünyadaki gelişmeleri yakından takip ettiklerini kaydeden Karaismailoğlu, “Bu kapsamda gerçekleştirdiğimiz Sürdürülebilir ve Akıllı Mobilite Stratejisi ve Eylem Planı çalışması bugün tanıtım toplantısı ve bu çalışmanın çıktısı olan Hareketlilik Merkezi Tasarım Rehberi, Sürdürülebilir, Akıllı Hareketlilik. Endeksle ilgili diğer çalışmalar da bu vizyonun ürünü.” dedi.

“Ulaşımdaki sera gazı emisyonlarını sıfıra indirmek için adımlar atıyoruz”

Ulaşımda öne çıkan “dekarbonizasyon”, “elektrifikasyon”, “güvenlik”, “dijitalleşme” ve “erişilebilirlik” kavramlarına işaret eden Bakan Karaismailoğlu, 2030 yılına kadar Avrupa kıtasında ulaşım kaynaklı karbon emisyonlarının yüzde 50 oranında azaltılacağını bildirdi. Avrupa Yeşil Anlaşması kapsamında, 2050 yılına kadar ulaşılacak. Hedefin sıfır karbona ulaşmak olduğunu hatırlattı.

Bu ve benzeri uygulamaları her zaman yakından takip ettiklerini vurgulayan Karaismailoğlu, “Bu nedenle ‘Sürdürülebilir ve Akıllı Ulaşım Stratejisi ve Eylem Planımız’ ile sürdürülebilir ve akıllı ulaşım, yeşil denizcilik ve yeşil liman uygulamaları, demiryolu taşımacılığı ve mikro mobilite araç kullanımının yaygınlaştırılması hedeflerini dahil ettik.” konuştu

Karaismailoğlu, 2053 yılı için “sıfır emisyon” hedefi doğrultusunda ulaşım kaynaklı sera gazı emisyonlarını sıfıra indirmek için somut adımlar attıklarını da hatırlattı.

“177,3 kilometrelik raylı sistem hattımızın inşaatı devam ediyor”

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Karaismailoğlu, Türkiye olarak belirledikleri yeşil dönüşüm vizyonunda demiryollarının yerinin çok değerli olduğunu belirterek, 2003 yılından bu yana demiryollarına 347 milyar liralık yatırım yaptıklarını, raylı sistem yatırımlarına devam ettiklerini söyledi. kent içi ulaşımda bin 460 kilometrelik hızlı tren sınırı yaptıklarını, demiryolu ağını 13 bin 150 kilometreye çıkardıklarını anlattı.

Karaismailoğlu, Bakanlık olarak şehir içi ulaşımda 320 kilometrelik raylı sistem projesini hayata geçirdiklerini belirterek, “Bakanlığımızca yapımı devam eden 13 projede toplam 177,3 kilometrelik raylı sistem hattının inşaatı devam ediyor. Şu anda bütçemiz devam ediyor. demiryolu yatırımları 27 milyar dolar. Yürütülen projeler sadece kentsel ulaşım projesi değil, aynı zamanda rekreasyon ve yürüyüş alanlarını da içeren çevresel olarak sürdürülebilir projeler.” dedi.

Karaismailoğlu, projenin detaylarını paylaşarak, bu projelerin en hoş örneklerinden birinin de Kazlıçeşme-Sirkeci Kentiçi Ulaşım ve Rekreasyon Odaklı Dönüşüm Projesi olduğunu kaydetti.

Demiryolu araçlarının yerli ve milli üretimi konusunda değerli çalışmalar yaptıklarını belirten Karaismailoğlu, “Saatte 160 kilometre tasarım hızına sahip ilk yerli ve yerli elektrikli treni ürettik, çalışmalarını tamamladık. Bugün de tamamladık. , testte 10 bin kilometreyi geçti.Üretime başlayacağız. Aynı zamanda saatte 225 kilometre hız yapan araçlarımızın tasarımları da devam ediyor. Bunların prototiplerine sonra da seri üretime başlayacağız.” açıklamasını yaptı.

“Eylem planı geniş bir perspektiften tartışıldı”

Bakan Karaismailoğlu, petrol bağımlılığı ve sera gazı emisyonlarının azaltılmasına katkı sağlayacak elektrikli araçlara uygun şarj altyapısının geliştirilmesi amacıyla Elektrikli Araç Şarj İstasyonlarının Yerinin Belirlenmesi ve Simülasyon Programı Oluşturulması Projesi’ni hayata geçirmeyi planladıklarını söyledi. .

Karaismailoğlu, Türkiye’de mikromobilite araç kullanımının her geçen gün arttığını ve e-scooter araçlarla teslimat yapmaya başlayan PTT’de bu araç sayısının 700’e ulaştığını belirterek, kullanımındaki artıştan bahsetti. e-skuterler ve mikromobilite araçları.

Karaismailoğlu, bugün açıklanan strateji ve eylem planına ilişkin şu açıklamalarda bulundu:

“Sürdürülebilir ve Akıllı Ulaşım Stratejisi ve Eylem Planı, bakanlığımızın hareketlilik, lojistik ve dijitalleşme vizyonu odağında yönetilebilirlikten emniyet ve güvenliğe, teknolojiden finansal yönetime, çevresel sürdürülebilirlikten erişilebilirliğe geniş bir perspektifle ele alınmıştır. Bu kapsamda ulusal ve kentsel düzeyde tüm ulaşım, hareketlilik türlerini kapsayacak şekilde Bakanlığımızın hareketlilik alanında geleceğe yönelik yol haritası ve ana odak alanları belirlenmiştir.

Bu doğrultuda bireylerin, mal ve hizmetlerin sürdürülebilir, çevreci ve bütüncül hareketliliğini sağlamaya yönelik strateji ve politikaların geliştirilmesi ve bu politikaların eylemlerinin hayata geçirilmesi planlanmaktadır. Ayrıca eylem planı çalışması yakın zamanda ilgili paydaşlarımızla paylaşılacaktır.”

“Mobilite merkezlerinin ilk örneklerini İstanbul ve Ankara’da hayata geçireceğiz”

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Karaismailoğlu, YTÜ iş birliğiyle geliştirdikleri Sürdürülebilir ve Akıllı Mobilite Endeksi’nin detaylarını vererek, bu endeksle kentsel yatırımların, kentlerin ulaşıma açık alanları belirlenerek, kentlerin mobilite hedefleriyle uyumlu hale getirileceğini söyledi. hareketlilik kapsamında güzelleştirme.

Bu çalışma ile yerel ve merkezde ortak bir vizyon ve hedeflerin belirlendiğini belirten Karaismailoğlu, şu ifadeleri kullandı:

“Bu sayede yönetişim yapısı güçlendirilecek ve kentsel hareketliliğe ilişkin bilgiler tüm paydaşların dahil olacağı bir ekosistemde, yani hayata geçireceğimiz Mobilite Platformunda paylaşılacaktır. Bu platformda büyükşehir puanları Sürdürülebilir ve Akıllı Hareketlilik Endeksi’nden belediyeler açıklanacak ve endeks sonuçlarına göre belediyelerin durumu buradan takip edilecek.Ayrıca entegre hareketlilik yönetimi kapsamında Mobility as a Service (MaaS) uygulama mimarisi çalışması da yapılmıştır. ülkemiz için ulusal ve kentsel düzeyde tek ulaşım ağı yönetimi için yürütülmüştür.”

Bu çalışmanın çıktısı olarak YTÜ ile iş birliği içinde Mobilite Merkezi Tasarım Rehberi’nin hazırlandığını kaydeden Karaismailoğlu, mobilite merkezlerinin yenilikçi, çevreci, paylaşımlı ve elektrikli ulaşımın ortaya çıktığı alanlar olduğunu, bu kapsamda verilen hizmetlerin Türkiye’ye katkı sağlayacağını ifade etti. daha çevreci, entegre ve erişilebilir ulaşım. .

Tasarım kılavuzunun yeni nesil ve çevresel hareketliliğe katkılarından bahseden Karaismailoğlu, “Bu çalışma, başta yerel yönetimler olmak üzere ülke genelinde hareketlilik merkezleri kuracak ilgili tüm kurum ve kuruluşlar için uygulanacak önemli bir rehber olacaktır. Ayrıca hareketlilik merkezlerinin ilk somut örnekleri İstanbul ve Ankara’da, hayata geçireceğiz” dedi. dedi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu