KeyBanc, DoorDash ve Instacart Hisselerine İlişkin Dikkatli Davranıyor: Açıklanan Nedenler
KeyBanc Capital Markets, DoorDash (NASDAQ:DASH) ve Instacart’ı (NASDAQ:CART) analiz etmeye başladı ve her iki şirkete de Sektör Ağırlığı notu verdi.
Yatırım firması, DASH’in büyümeye devam etmesi beklenen talep üzerine yemek dağıtım pazarındaki lider konumu gibi birkaç olumlu özelliğini vurguladı. Firma ayrıca reklamlardan elde edilen gelirin artma potansiyelinden ve iş stratejilerini başarılı bir şekilde yürütme becerisi kanıtlanmış bir yönetim ekibinden de bahsediyor.
Bununla birlikte KeyBanc, şirketin faiz, vergi, amortisman ve itfa öncesi kârındaki (FAVÖK) büyümenin yavaşlaması ve artan rakip sayısının kârlılığını ve genişlemesini kısıtlayabileceğine ilişkin endişelerini de dile getirdi.
KeyBanc, Instacart için market teslimatı pazarındaki güçlü konumunu ve kâr getiren iş yapısını kabul etti. Bununla birlikte firma, yavaşlayan gelir büyümesi ve benzer şirketlere kıyasla ticari faaliyetlerinde daha az çeşitlilik olması gibi bazı sorunları özetledi.
“Instacart market teslimatı sektöründe en iyi oyuncu olarak konumunu sağlamlaştırdı. Ancak, bu pazardaki büyümenin değişmekte olduğunu ve bunun da önümüzdeki yıllarda gelir artışını yavaşlatabileceğini düşünüyoruz” dedi.
KeyBanc ayrıca, restoranlardan yemek teslimatının hala genişlemekte olmasına rağmen, pazar yaşam döngüsünde daha ileride olduğuna dikkat çekerek daha geniş pazar durumunu da değerlendirdi. Öte yandan, market alışverişi teslimatı artan rekabet ve yüksek fiyatların etkilerini yaşıyor ve bu da büyüme hızını yavaşlatabilir.
“Değişken bir tüketici ortamı ve makul görünen piyasa tahminleri ışığında, hisse senetlerinin DASH için 108 $ ve CART için 32 $ olan adil değer hesaplamalarımızı aşma potansiyelinin sınırlı olduğunu tahmin ediyoruz.”
DoorDash’in avantajları arasında artan pazar payı, market ve perakende sektörlerindeki büyüme potansiyeli ve genişleyen abonelik ve reklam segmentleri yer alıyor. Yine de KeyBanc, mevcut pazar büyümesi ile kısa vadedeki kâr tahminleri arasındaki uyumsuzluğa işaret ederek yatırım için daha uygun bir fırsatın beklenmesini öneriyor.
CART ile ilgili olarak analistler, geniş dağıtım ortaklıkları ağını, reklam sektöründeki büyümeyi ve sermayenin etkin kullanımını izlenecek ana faktörler olarak vurguladı. Yine de firma, rekabet ortamının önümüzdeki yıllarda gelir artışını yavaşlatabileceği beklentisiyle temkinli olunmasını tavsiye ediyor.
Bu makale AI’nin yardımıyla üretilmiş ve çevrilmiş ve bir editör tarafından gözden geçirilmiştir. Daha fazla bilgi için lütfen Hüküm ve Koşullarımıza bakınız.