Alman devinden Türkiye için özel plan
Togg’un Türkiye’de satışlarının başlaması ve Tesla ile çeşitli Çinli markaların resmi olarak pazara girmesiyle elektrikli araçlar alanındaki rekabet her geçen gün artıyor. Türkiye, elektrikli araç üreticileri için her geçen gün daha dinamik ve cazip hale gelirken, Alman devi Opel’in de bu alandaki öncelikli pazarlarından biri haline geldi.
Opel CEO’su Florian Huettl, İstanbul’da düzenlenen basın toplantısında şirketin Türkiye’deki faaliyetleri ve hedefleriyle ilgili önemli açıklamalarda bulundu.
Opel’in geçen yıl Türkiye’de çok başarılı olduğunu belirten Huettl, “2022’de yüzde 4,7 pazar payı elde ettik. Bu, 2021’e göre 1,2 puanlık bir artış anlamına geliyor. Çok ciddi bir büyüme, pazarın da oldukça dinamik olduğunu gösteriyor. Bu büyümenin arkasında özellikle Corsa ve Crossland’deki büyüme var.Şimdi bu sonuçlara baktığımızda Opel Türkiye’de 7. marka.2021’de 11.sıradaydık.Satışlarımız bir öncekine göre yaklaşık yüzde 50 arttı Corsa’ya, Crossland’a ve Mokka’ya Baktığımızda hepsi segmentlerinin zirvesinde, bu da Opel’in potansiyelini gösteriyor.”
Geçen yılki sonuçlarla Türkiye’nin Opel için en büyük 5. pazar haline geldiğini vurgulayan Huettl, Türkiye’nin dinamik ve çok önemli bir büyüme pazarı olduğunu söyledi.
2028’DEN İTİBAREN SADECE AVRUPA’DA ELEKTRİK SATIŞI YAPILACAK
Çevresel inovasyonun Opel için son derece değerli olduğunu belirten Florian Huettl, şöyle devam etti:
“Bizim için en önemli konu 2028 prestijiyle Avrupa’da sadece akülü elektrikli araçlar satacağız. Yani 2028 Avrupa’da akülü elektriğe geçiş yılı. Ama bizim taahhüdümüz bunun da ötesinde. Sürdürülebilir bütüncül yaklaşımlarla yatırım yapıyoruz. Büyük fabrika projelerinde “Giga fabrikalara yatırım yapıyoruz. Modül üretiminin tedarik zincirinde her zaman sorunsuz devam edebilmesi için hammadde üretimine de yatırım yapıyoruz. Pil geri dönüşümü konusunda da yatırımlarımız var. Sıfır emisyonlu mobiliteye bütüncül bir bakış açısıyla yaklaşarak tüm bu gelişmelerin ön saflarında yer almaya çalışıyoruz.”
Türkiye’de elektrikli araçların pazar payının şu anda yüzde 5’in üzerinde olduğuna dikkat çeken Huettl, müşterilerin pilli elektriğe geçmesiyle birlikte Opel’in konumunun güçlendiğini belirtti.
Türkiye ÜÇ ÜLKEDEN BİRİ
Önümüzdeki dönemde Türkiye ile ilgili planlarını da aktaran Huettl, “Önümüzdeki 2 yıl içinde Türkiye’de eser anlamında çok önemli bir atak yapacağız. Astra’nın pilli versiyonu yani tamamen elektrikli olacak. Astra önümüzdeki 3-4 ay içinde piyasaya çıkacak.Astra ilk olarak 3 ülkede, Almanya, İngiltere ve Türkiye’de lanse edilecek.Neden?Çünkü Türkiye bizim için büyük bir pazar, değerli bir pazar, ana pazarlarımızdan biri. Burada büyümek istiyoruz. Türkiye’de başlayan elektrifikasyona geçiş hareketinin öncüsü olmak istiyoruz. Elektrikli Astra önümüzdeki aylarda bu pazara büyük hareketlilik getirecek. Yani Astra Elektrik Türkiye’ye geliyor. Almanya ve İngiltere ile aynı anda birinci geliyor” dedi.
CROSSLAND’IN ÖNCESİ GELİYOR
Türkiye’ye 2 yeni araç daha getirme kararı aldıklarını anlatan Huettl, sözlerini şöyle sürdürdü:
“İki hafta önce duyurmuştum. Grandland’ı Eisenach fabrikasında üretmeye devam edeceğiz. Yeni Grandland 2024’ün ikinci yarısında tanıtılacak. SUV segmenti Türkiye’de değerli bir segment. Yeni Grandland’a baktığımızda Orada çok yüksek büyüme potansiyeli olan bir yer var.” Yeni versiyonu olan bir versiyonu olacak. Böylece tüm müşteri portföyüne yani Türkiye pazarına hitap edecek bir çalışma haline geliyor. İkincisi, önümüzdeki yıl Türkiye’ye yeni bir B SUV kazandıracağız. Mevcut Crossland’ın devamı olacak. Bu araç özellikle Türkiye pazarı içindir. Değerli bir ilgi aracı olacaktır.
Tamamen elektrikli olması, bu tamamen yeni trendin avantajlarından yararlanacak. Türkiye pazarındaki bayi ağımız ile artık müşterilerimizle her geçen gün daha iyi bir şekilde buluşabiliyoruz. Bu alanda önemli bir yatırım yaptık. Bu araç da Türkiye’de ilk lansmanını yapacağımız bir araç olacak. B SUV segmentinde ileriye dönük çalışmaların son derece güçlü bir sunumunu oluşturacak.”
Crossland’ın atası olacak yeni modelle ilgili bazı detayları paylaşan Huettl, aracın off-road tarzı bir tasarıma sahip olacağını ve hem elektrikli hem de içten yanmalı motor seçenekleriyle piyasaya sürüleceğini belirtti.
ÖNCELİK TAHSİS EDİLECEK
Son dönemde otomotiv branşında tedarik sorunları çok konuşulmaya başlandı. Bu noktada Florian Huettl, şirketin bu yıl global olarak ne kadarlık üretim yapacağına ilişkin rakamları paylaşmasa da eskisi gibi dağıtımda önceliği Türkiye’ye vermeye devam edeceklerini söyledi. Bu önceliğin hem konvansiyonel motorları hem de akülü elektrikli araçları kapsadığını vurguladı.
Kısa vadeli hedeflerinin Türkiye’de geçen yılın üzerinde büyümek olduğunu belirten Huettl, bunu yaparken de C segmentini kullanacaklarını dile getirdi.